PUBLIKATIONEN

2024

Reinhard, P.; Li, M. M.; Peters, C.; & Leimeister, J. M. (2024):
Generative AI in Customer Support Services: A Framework for Augmenting the Routines of Frontline Service Employees.
In: Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS). Waikiki, Hawaii, USA.

2023

Li, M. M.; Reinhard, P.; Oeste-Reiss, S.; Peters, C.; & Leimeister, J. M. (2023):
A Value Co-Creation Perspective on Data Labeling in Hybrid Intelligence Systems: A Design Study.
In: Information Systems (IS), Erscheinungsjahr/Year: 2023. p. 102311.

Langes, B.; Peters, C.; Reinhard, P.; Li, M. M.; Hermann, S.; Katzenberger, R.; … Leimeister, J. M. (2023):
Hybrid Intelligence Service Support.
In: Langes, B., Peters, C., Boes, A., & Leimeister, J. M. (Eds.), Innovationen für datenbasierte Wertschöpfung. Mit internetbasierten Dienstleistungen die Zukunft der Wirtschaft gestalten (pp. 37–49). München: ISF München.

Reinhard, P.; Li, M. M.; Dickhaut, E.; Peters, C.; & Leimeister, J. M. (2023):
Empowering Recommender Systems in ITSM: A Pipeline Reference Model for AI-based Textual Data Quality Enrichment.
In: Gerber, A., & Baskerville, R. (Eds.), International Conference on Design Science Research (DESRIST). Pretoria, South Africa.

Reinhard, P.; Wischer, D.; Verlande, L.; Neis, N.; & Li, M. M. (2023):
Towards designing an AI-based conversational agent for on-the-job training of customer support novices.
In: International Conference on Design Science Research (DESRIST). Pretoria, South Africa.

Reinhard, P.; Li, M. M.; Dickhaut, E.; Reh, C.; Peters, C.; & Leimeister, J. M. (2023):
A Conceptual Model for Labeling in Reinforcement Learning Systems: A Value Co-Creation Perspective.
In: Gerber, A., & Baskerville, R. (Eds.), International Conference on Design Science Research (DESRIST). Pretoria, South Africa.

Li, M. M.; Löfflad, D.; Reh, C.; & Oeste-Reiß, S. (2023):
Towards the design of hybrid intelligence frontline service technologies – A novel human-in-the-loop configuration for human machine interactions.
In: Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS). Maui, Hawaii.

2022

Schmidt S.L., Li M.M, Peters C. (2022)
REQUIREMENTS FOR AN IT SUPPORT SYSTEM BASED ON HYBRID INTELLIGENCE.
In: Hawai’i International Conference on System Sciences
(HICSS).
https://www.alexandria.unisg.ch/264313/

Akmeikina, E.; Eilers, K.; Li, M. M.; & Peters, C. (2022):
Empowerment Effects in Human-machine Collaboration – A Systematic Literature Review and Directions on Hybrid Intelligence Behavior Patterns.
In: Pacific Asia Conference on Information Systems (PACIS). Taipei/Sidney.

Li, M. M.; Peters, C.; Poser, M.; Eilers, K.; & Elshan, E. (2022):
ICT-enabled job crafting: How Business Unit Developers use Low-code Development Platforms to craft jobs.
In: International Conference on Information Systems (ICIS). Copenhagen, Denmark.

Schmidt, S.; Langes, B.; Li, M. M.; Peters, C.; Kämpf, T.; Leimeister, J. M.; & Boes, A. (2022):
Mit LabTeams KI gestalten – Eine neue Methode für die menschenzentrierte Gestaltung von KI-basierten IT-Support-Services.
In: Bruhn, M., & Hadwich, K. (Eds.), Smart Services (1st ed., Vol. 1, pp. 253–271). Wiesbaden: Springer Gabler.

Reinhard, P.; Li, M. M.; & Leimeister, J. M. (2022):
Towards an Employee-Centered Design for Human-AI Collaboration: How Work Design Theory Informs the Design of AI Systems.
In: Pre-ICIS Workshop on the Changing Nature of Work (SIG 11th CNoW). Copenhagen, Denmark.


2021

Schmidt S.L., Li M.M, Weigel S., Peters C. (2021)
Knowledge is Power: Provide your IT-Support with Domain-Specific High-Quality Solution Material
In: Chandra Kruse L., Seidel S., Hausvik G.I. (eds) The Next Wave of Sociotechnical Design. DESRIST 2021. Lecture Notes in Computer Science, vol 12807. Springer, Cham.
https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-82405-1_22

Peters C., Schmidt S.L., Li M.M., Weigel S., Leimeister J.M. (2021)
HYBRID INTELLIGENTER SERVICE SUPPORT: WIE DIE MITARBEITENDEN SELBSTBESTIMMT DEN IT-SUPPORT DURCH KÜNSTLICHE INTELLIGENZ AUFWERTEN.
In: Service today : das Magazin für Entscheider aus Service, Marketing, Logistik und Technik, 35 (1/21). 66-67. ISSN 1869-3024.
http://www.alexandria.unisg.ch/publications/262624

Schmidt S.L., Li M.M., Weigel S., Peters C., Leimeister J.M. (2021)
NUTZUNGSZENTRIERTE GESTALTUNG VON HI-BASIERTEN DIENSTLEISTUNGEN AM
BEISPIEL DES IT-SUPPORT.

In: Bruhn M., Hadwich K. (eds) Künstliche Intelligenz im Dienstleistungsmanagement. Forum Dienstleistungsmanagement. Springer Gabler, Wiesbaden.
https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-658-34324-8_8


2020

Li M.M., Bronner E., Peters C., Leimeister J.M. (2020)
Künstliche Intelligenz und menschliche Kompetenz zur Automatisierung und Personalisierung von Dienstleistungen am Beispiel des Support.
In: Bruhn M., Hadwich K. (eds) Automatisierung und Personalisierung von Dienstleistungen. Forum Dienstleistungsmanagement. Springer Gabler, Wiesbaden.
https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-658-30168-2_9